Photoshop Lightroom

Jag har lagt upp massa tips om photoshop cs2 men inga för t ex lightroom, så jag hade tänkt lägga upp några små tips här. Photoshop lightroom är väldigt lätt att lära sig men jag hade tänkt ta några av dom mest användbara funktionerna. Jag har mitt på engelska så jag skriver vad det heter på engelska och om ni inte förstår så ringar jag in på bilderna var ni ska trycka.

Förbättra en bild:


1. Först öppnar du bilden i photoshop lightroom. Sedan väljer du "Develop" som finns i menyn ovanför bilden ( titta på bilden). Sedan väljer du penseln och ställer in så det är "soften skin" (finns också inringat på bilden). Därefter målar du med penseln där du vill ha lenare hud. Du kan även ställa in penselstyrkan genom att dra den vita "pricken" på amount, precis under "soften skin", fram och tillbaka.
 <---- Tryck för att se större.

2. Efter det kan du ändra så du målar med kontrast (eller något annat för den delen) och förstärka visa saker du vill häva fram. Jag själv ska måla på ögonlocken så ögonskuggan blir starkare.  



3. Sedan går du in på "Library" i menyn ovanför bilden och ändrar temperaturen i bilden så den blir mycket varmare. Du kan även öka kontrasten över hela bilden mm. 
 


Före- och efterbild:

 

//victoria

Kommentarer
Postat av: Louise

Riktigt fin bild!

2009-03-31 @ 23:14:24
Postat av: Camilla

jag har inte den penseln, eller den lilla "menyraden" vet du hur jag fixar dit den?

2009-04-10 @ 12:09:27
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0