Photoshop lightroom

Ett till tips till photoshop lightroom. Tänkte visa en av dom bästa funktionerna och det är att man kan rädda mörka bilder.

1. Först öppnar du såklart bilden i photoshop lightroom och går sedan in på "develop" i menyn ovanför bilden. Därefter väljer du filter som finns inringat på bilden.



2. Nu väljer du så du har "Brightness" på filtret och trycker på bilden och drar ut filtret var du vill ha det på bilden. Sedan kan du ändra på amount så du får så mycket ljus du vill ha. Du kan även flytta på filtret fram och tillbaka genom att trycka på "punkten" (som bildas på bilden) och dra den dit du vill flytta den.



3. Nu har jag på min bild fortfarande ett område som är rätt mörkt så då väljer jag penseln och ställer in på "brightness" och börjar måla där jag vill ha det ljusare. Precis som innan ställer jag in så det blir rätt mängd ljus även här (på amount).
 


4. Nu när jag tycker jag har tagit bort det som går att ta bort av det mörka väljer jag i menyn ovanför bilden "Library" och ändrar temperaturen i bilden.



Före- och efterbild:

 

//Victoria

Kommentarer
Postat av: Anonym

Woow det verkade as bra!! :O skit stor skilnad juu! var får man tag i de?

2009-03-30 @ 22:51:34
Postat av: Victoria

Jag fick mitt av en kompis men man kan köpa det i nästan alla kameraaffärer :P

2009-03-31 @ 19:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0