Photoshop - Fejka HDR

Nytt tips i photoshop!
Jag älskar HDR bilder och har kommit på ett rätt lätt sätt att göra dom på i photoshop. Detta är ett nybörjartips :)

1. Först öppnar du en ny bild i photoshop och sedan går du in i menyn ovanför bilden och väljer "Bild - Justeringar - Skugga/högdager"


2. Välj "Visa fler alternativ" och sedan får du pröva dig fram till bilden ser bra ut. Jag valde iallafall att ha mina inställningar så här.


3. Gå nu in på "Bild - Justeringar - Intensitet/kontrast" och sedan får du även här pröva dig fram till det blir bra.


Före- och efterbild:
 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
För att se bilderna större är det bara att trycka på dom.
Hoppas att ni lärde er något nytt och om det är någon fråga så är det bara till att ställa den.

Kommentarer
Postat av: ebba

vilken photoshop använder du dig av? :)

2009-03-16 @ 20:26:44
URL: http://ebbajonasson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Photoshop CS2 i detta exemplet :) Annars har jag också photoshop lightroom och photoshop elements 5.

2009-03-16 @ 21:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0