År 2008

Årsresumé av 2008
*Klicka på bilderna för att se större*

Januari - Denna månad bildades J.V.T och vi hann göra 3 låtar. Sedan fyllde min kusin 18 år och vi var i Blekinge på släktkalas. Den 25 januari var det filmkväll hos Cynthia med Madelen, Gabriella.



Februari - Uppsjungning med kören på vintercafét och det gick rätt bra. Dagen efter åkte jag och hälten av min släkt upp till fjällen för att åka skidor. Någon vecka senare var det filmkväll hos Cynthia igen med Madelen.



Mars - Var och tittade på musikalen Cats med mamma, pappa och mormor och det var underbart! Den 15 Mars fick jag min NIKON D200 så det var lätt den bästa dagen detta året! För att inviga kameran var jag och pappa ute i skogen och fotograferade. Sedan var det även Björket (18 års gräns) som jag och Madelen kom in på. Sedan fyllde ju jag år och jag klippte mig! :D

 

April - Denna månad hade jag, Madelen och Elin vår lilla utflykt ut i hagen och grillade och mös framför vår brasa. Sen kom dagen då jag opererades! Ont som tusan gjorde det efter och knarkade smärtlindrande gjorde man. Sedan den 19 april fyllde Egzona år och jag var i Höör på födelsekalas! Även Madelen och Cynthia fyllde år. Några dagar senare var det myskväll hos Cynthia igen.



Maj - Jag fick vara model för ögonsminkning och låg ner i flera timmar för dom satte fast massa lösögonfransar. Sedan konfirmerades både Matilda och Daniel under samma helg. Sedan var der soaré på Vannarödskolan och det var jätte roligt. Denna månad fick jag även vara model för MQ och jag hade min fotodag med Madelen.

 

Juni - Skolan slutar och det är uttspark på Björket. Jag, Elin och Cynthia var i en lägenhet i stan, som Elin fixat innan björket. Dagen efter var det student och nästa dag igen åkte vi till Kroatien i 2 veckor. När vi kom hem åkte jag och mina kusiner till Ängelholm och campade.

 

Juli - Denna månad fyllde Daniel, Matilda och Elin år. Även Kristianstadagarna ägde rum i juli och jag, Cynthia, Elin och Madelen åkte dit. Några dagar senare fick jag min fotoduk och jag & Rasmuz gjorde en låt. Sista veckan i Juli så var jag barnvakt till mina favoritkusinbarn och jag & Madelen åkte till Åhus där vi nästan gjorde så en kvinna fick hjärtattack. 



Augusti - Denna månad åkte jag med släkten till Bakken och jag hjälpte min kusin Lotta att måla om i sin lägenhet. Sedan slutade sommarlovet och vi börjde skolan och jag & Fanny var i skolan och tog emot dom nya 1:orna. Några dagar senare var jag och Cynthia på fest hos Dennis och någon dag senare åkte jag, Elin & Madelen och kollade på Cynthia när hon tävlade. 

 

September - Det hände en olycka på skolan då en cyklist blev påkörd av en moped och massa polis-, ambulans- och brandbilar samlades vid skolan. Den 14 september åkte jag, Elin och Madelen till Skånesdjurpark och fotograferade djuren. En vecka senare var det barndop för Erik och jag satt barnvakt till barnen. Sista helgen i september var jag och fotograferade Daniel när han spelade fotboll



Oktober - Denna månad var det mest pluggande som skulle göras och jag sprang runt överallt och letade efter saker att fotografera när jag pausade från skolan. Jag var även och kollade på Beatleskonsert med familjen i Häglinge... I slutet av månaden fotograferade jag både Cynthia och Emma med bara en dags mellanrum. 



November - Valvaka med filip och fredrik hela natten den 4 november och som förväntat vann Obama. Det var även denna månad som jag skapade min nya bdb "Photoographer" och det var öppet hus på HTS. Den 23 november var det "uppvisning" med kören och jag sjöng solo och det gick skit bra!! Exakt en vecka efter den söndagen var det julmys hos Elin med Madelen och Cynthia.



December - Dom sista dagarna i skolan innan lovet och vi hade 2 stora slutprov. Sen var det Lucia och Lussevaka under samma helg. Några dagar senare vaknade man av att hela huset skakade och det visade sig vara ett jordskalv som sträckte sig över hela skåne. Den 19 slutade vi skolan och det var Angelicas sista dag på HTS, sen den 21 var det möhippa för Frida... Den 24 var det julafton och den 25 var det julkonsert och den 29 var här massa gäster som vanligt och sen var det helt plötsligt nytt år!


Kommentarer
Postat av: Zanic

Många fina bilder.Ville bara säga att du e duktig

2009-01-08 @ 21:45:39
URL: http://zanic.bilddagboken.se/p/main.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0